Nails and Cupcakes

Välkommen till vackra naglar, spa, fikatips och snacket runt ikring...

Min bilder
Namn:
Plats: Karlskoga, Sweden

Jag är Fritidsledaren och Spaterapeuten som utbildade mig till Nagelteknolog. Arbetar på Lokabrunn Spa och att förlänga naglar i gele. Ska nu utveckla mina "skills" som Nagelteknolog och gå en kurs i akryl. Bor i Karlskoga där jag också gått nagelkurs hos självaste Marielle Fridlund, min vän och mentor inom detta. Läs om mig och mina vänner. Tyck till! eller kontakta mig för eventuella funderingar kring spa, naglar eller vad livet kan erbjuda/kram

söndag 19 september 2010

Nej!! nuu kör vi...

...typisk jag som försökte blogga fr mobilen, men då texten är så förbannat liten så hann jag inte skriva en endaste rad i inlägget för att jag råkade komma åt PUBLICERA! och vips så hade jag en rubrik - nu kör vi - publicerad.

Never - ever - mind - that! idag "kör vi"... hösten känns som en nystart och det var längesedan jag skrev något på min blogg. Ny årstid, känns som att jag måste nämna något. Typ äppelpaj, äppelmos, vanlijsås, lingonsylt och mustig svampsoppa! så, då var det gjort :)

Observera att jag skriver på självaste Valdagen, 19 september! här ska röstas och jag har minsann röstat. I luckan med ledig tid mellan spajobb, nagelsalongsfix!! och höststäd av hemmet vandrade jag iväg och förtidsröstade. Inte så svårt, tog inte särskild lång tid, var inte särkilt tråkigt heller. Kände att jag nu var ännu mera svensk och engagerad. Följer hela valdagen idag med spänning!

Läste i en artikel att hösten, nystarten och valet är som lilla nyårsafton. Ja, faktiskt jaghåller med! nyårstid känns alltid välkommet här i Sverige och vi gillar nya tag.

Är dock lite avundsjuk på min kusin, Bella Bus, som jag kallar henne. Som reste till London och välkomnade hösten där. Härligt att kliva in i en nystart med en resa, jag tror att det är nyttigt för själen!

Något annat som är nyttigt, är ju höstens primörer. På denna blogg vill jag ju alltid prata om MAT. Eftersom det är lite utav en hobby, ett intresse som jag gärna sysselsätter mig med i vardagen/på helgen. För då jag klev in i mataffären möttes jag av en vägg med rotfrukter, morötter, äpplen och vanlijsås. Nu jävlar är det höst! som champange och fyrverkerier på nyårsafton - BOOM - värsta smällen!

bort med sommarens annanas och mango nu är det kålrot och morötter som hägrar. Jag var inte sämre än att jag fyllde min röda plastkorg med diverse rotfrukter, lök och svamp. Gick hem och skalade, hackade och tärnade allt till en rotfruktspytt.
Till detta kokade jag röda linser och blandade i. Stekte lite till och kryddade med lite örtsalt och curry. Man kan väl säga att jag nu gjort mig denna nystart genom att bara köra på :)))

Jag fortsätter, jag kööör! mot Örebro. Ska ju börja arbeta på Hår och Nagelbandet som nagelteknolog där. Loakbrunn finns kvar med mässor och makeupkvällar både här och där, massa kul. Önskar mig själv lycka till, ska fila och dekorera Örebroarnas naglar så det står härliga till. Mjuka nagelband ska dom också få då jag ska erbjuda Spa Manikyr. Massa mys som lyser upp i höstmörkret. Önskar även Dig lycka till med vad du än tar för dig. Rösta, ät morötter och äppelpaj. Gå på spa, plocka svamp i skogen och ta hand om dig//Kramar

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida