Nails and Cupcakes

Välkommen till vackra naglar, spa, fikatips och snacket runt ikring...

Min bilder
Namn:
Plats: Karlskoga, Sweden

Jag är Fritidsledaren och Spaterapeuten som utbildade mig till Nagelteknolog. Arbetar på Lokabrunn Spa och att förlänga naglar i gele. Ska nu utveckla mina "skills" som Nagelteknolog och gå en kurs i akryl. Bor i Karlskoga där jag också gått nagelkurs hos självaste Marielle Fridlund, min vän och mentor inom detta. Läs om mig och mina vänner. Tyck till! eller kontakta mig för eventuella funderingar kring spa, naglar eller vad livet kan erbjuda/kram

måndag 27 september 2010

Måndagar blev min nya söndag!

Söndagar är ganska "heliga" för mig och med heliga menar jag; bästa dagen på hela veckan, sovmorgon, långfrukost, umgås med nära och kära, söndagsshopping! film el bio kväll.

Alla andra kvällar städar och röjer jag i hemmet när jag kommer hem från jobbet. Men eftersom jag numera alltid jobbar söndagar så har måndagen blivit veckans heliga dag. Viktigt är att man har en ledig och kravlös dag i veckan helt enkelt, tycker jag!

Hösten, den nya årstiden och även årets sista årstid är ju här. Innebär höstdepp eller höstmys, beror lite på vad man är för person. Jag är en höstmys'ar person, om ni inte redan gissat på det? Mitt ständiga prat om tända ljus, mat, fika och ja...ni vet! Kanske lite tråkigt att bara skriva om hur jävla mysigt allt ska vara, även om det är det. Jag ÄR ju en mysig person (haha, skratt!)

I alla fall, tips från mig, myspersonen! som spatjej vill jag ju tipsa om härliga morgonpromenader i ett soligt och färgstarkt Sverige. Lite kyliga vindar som gör att man vaknar till liv. Dofter (då jag tillbringar mycket tid i skogen) som ger ny energi och ett härligt pirr i magen att den nya årstiden är här med nya äventyr. (Gulligt sagt eller hur, "nya äventyr" lixom! nämde jag att jag var en gullig person också? mysig och gullig...)

Träningen är ju en viktig del för mig i mitt liv helt enkelt. Hinner jag inte med morgon promenaden tar jag en kvällspromenad i regn och rusk. Ut i höstmörkret med regnjackan på! för när jag väl kommer in tar jag ett varmt bad. Lyxar till det med en rivande peeling på min kropp och i ansiktet och njuter av det varma vattnets ånga som immar igen mitt badrum.

Istället för att värma mig i ett solarium som jag vägrar att lägga mig i, vill jag slå ett slag för att man istället jobbar på sin lyster och elasticitet (som bryts ned bara av att du tittar på ett solarium) i huden. Självklart vill jag se brun och fräsch ut och inte grå och glåmig. Men peeling och ett behandlande bodyserum till din kroppslotion får dig att både känna dig och se fräsch ut! sen, varför inte toppa med lite brun utan sol imellan åt.

Du duger, precis som Du är. Du är fantastisk helt enkelt, så jävla bra! (från mig till Dig)

Innan hösten brutit ut helt skulle jag vilja ha kommit igång med en detox kur. 6-8 veckor av avgiftning, färska grönsaker och frukt. Ingen fast föda typ! ta det med en nypa salt, jag har ju inte kuren i huvudet, utan i en tidning någonstans långt in i min lägenhet!

Men en detox kur är något som får mig att känna mig piggare i höstmörkret och att stå imot förkylningar (nästan) helt.

Gå på massage! ta hand om kroppen, det är allt jag säger här. En massage stärker immunförsvaret, släpper på spänningar och blockeringar i kroppen och ger dig en återhämtning med dunder och brak. (Den spända ryggen som knakar sig ur stelheten med dunder och brak alltså)

  • Annars, en solig utlandsresa för att fylla på med ljus och energi.
  • En Afterwork med arbetskompisarna, så jävla kul!
  • en weekend någonstans med glada, crazy mother fu**ers och nya äventyr. (hihi, där kom det igen)

Ta hand om varandra. Hinner man inte göra det på dygnets 24 timmar eller veckans 7 dagar så gör ialla fall EN kväll eller eftermiddag i veckan till Din/er heliga stund! jag kommer idag att ta hand om min kompis naglar och göra henne fest fin, inför en fest som förhoppningsvis livar upp hennes höstmörker.

//Kramas

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida