Nails and Cupcakes

Välkommen till vackra naglar, spa, fikatips och snacket runt ikring...

Min bilder
Namn:
Plats: Karlskoga, Sweden

Jag är Fritidsledaren och Spaterapeuten som utbildade mig till Nagelteknolog. Arbetar på Lokabrunn Spa och att förlänga naglar i gele. Ska nu utveckla mina "skills" som Nagelteknolog och gå en kurs i akryl. Bor i Karlskoga där jag också gått nagelkurs hos självaste Marielle Fridlund, min vän och mentor inom detta. Läs om mig och mina vänner. Tyck till! eller kontakta mig för eventuella funderingar kring spa, naglar eller vad livet kan erbjuda/kram

måndag 4 oktober 2010

Kvällsmacka i Karlstad! pappa rostar bröd och skalar en vitlöksklyfta som han sedan gnider in det varma brödet med. Han ringlar över olivolja och lägger på en salamiskiva och ost. Sedan soltorkade och färska tomater och toppar med lite basilika.

Jag häller upp rödvin åt familjen denna enkla kväll och vi sätter oss ner och äter och dricker tillsammans. Söndagar är riktigt gött!!

Under helgen var jag på Hälsomässa i Karlstad. Elvira (här på bild) är en av utställarna som var med och bjöd på sina kunskaper inom The Reconnection, Recognitiv healing. Själv erbjöd jag handmassage. Något medium eller någon healer är jag tyvärr inte! däremot en glad nagelteknolog som stimulerar och värmer dina sinnen med mina händer. Det kom en liten skara folk till stadshotellet i Karlstad där mässan hölls, få till antalet men ack så nyfikna!

Stannande till i Kristinehamn en solig eftermiddag då löven hängde röda och gula i buskar och träd. Det var lite kyligt ute, men jag och min vän virade halsduken ett extra varv kring halsen och svepte en flis filt runt midjan för att att sitta ute och fika och snacka skit. Något som måste tilläggas här är att vi inte setts på 2 månader och bullade därför upp ordentligt med fika, chokladkakor av olika slag och kaffe. Hela eftermiddagen och kvällen snattrade vi av oss om dom senaste månaderna som gått. Jag landar, tillbaka ner på jorden med fötterna mjukt ner mot marken igen. Tron, hoppet och kärleken tänds i mitt hjärta!

Jobbet rullar på! Här fick frisören Tove i Örebro röda, långa naglar. Passande nog bad jag henne att posera med sina händer kring det oranga ljuset som vi tänder i höstmörkret.

Den röda färgen på Toves naglar är en riktig klassiker som framhäver det kvinnliga, det sexiga och det sensuella. Vi var båda överens om att namnet "Ferrari röd" som det stod på burken gjorde både henne och hennes naglar kaxigare än någonsin.








2 kommentarer:

Anonymous Tim sa...

Det var synd att Alla Sinnen inte var så välbesökt. Det kanske var bytet av lokal som gjorde människor förvirrade. Vad som däremot inte var synd var att få språka lite med dig :) Första gången man såg dig på...sju år. Jisses. Time flies. Ta hand om dig. Vi ses på Facebook :p

5 oktober 2010 kl. 05:47  
Blogger Nails and Cupcakes sa...

Detsamma Tim//Kram på dig

14 oktober 2010 kl. 10:45  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida