Nails and Cupcakes

Välkommen till vackra naglar, spa, fikatips och snacket runt ikring...

Min bilder
Namn:
Plats: Karlskoga, Sweden

Jag är Fritidsledaren och Spaterapeuten som utbildade mig till Nagelteknolog. Arbetar på Lokabrunn Spa och att förlänga naglar i gele. Ska nu utveckla mina "skills" som Nagelteknolog och gå en kurs i akryl. Bor i Karlskoga där jag också gått nagelkurs hos självaste Marielle Fridlund, min vän och mentor inom detta. Läs om mig och mina vänner. Tyck till! eller kontakta mig för eventuella funderingar kring spa, naglar eller vad livet kan erbjuda/kram

torsdag 14 oktober 2010

En vanlig vardag är världens bästa dag!

Jobbet i Örebro rullar på. Kunderna tittar in, slår sig ned och jag tar hand om deras händer.
Vi små pratar under min lampa på nagelbordet. Jag filar och filar och penslar och penslar. Kunden pratar mer och ler när hon börjar ana det eleganta resultatet som gelenageln ger.
- "Så fint det blir, vilken förvandling, att Jag kunde få så vackra händer"
Klart! självklart säger jag och ja, jag kan inte göra annat än att hålla med mina kunder. Jag älskar förvandlingen och jag älskar att kunderna älskar sina händer och sitt yttre igen.



Frisören Celi är en dunder cool tjej med fräcka accessoarer! Hon vet hur hon kryddar sin vardag. Naglar fick hon av mig. Vassa naglar på en sådan cool tjej blir pricken över i:et. 




I vårat höstiga skyltfönster blickar nagel märket Magnetic ut. Bredvid tänder vi ett ljus och sprider värme.
Härliga vardagar går förbi. Folk stannar till och tittar in i fönstret, för att sedan nyfiket knacka på. Vi - frisörer, makeupartisten och Jag nageltaknologen - arbetar och "gnor" i varje hörn av salongen. Blandar färg, klipper, limmar, lagar, pudrar och ler!

Kom in på Hår och Nagelbandet så berättar vi mer...
019 - 12 90 80 

Onsdag morgon! och jag är redo att åka till jobbet i Örebro. Jag är "dressed and redy for success" helt enkelt. I  vardagen är jag som bäst. Då jag får gå upp lite tidigare för att käka frukost. Sätta mig i bilen eller på bussen och lyssna på musik, på väg till jobbet. Jag får gno, gnata och chata bäst jag vill hela dagen med allt och alla. Till och med med självaste busschaffören. Jag ringer hem till mamma i Karlstad, strir en stund...skickar ett sms eller två till några jag känner, känner för att umgås med när jag kommer hem. Eller bara höra hur dom mår... Jag går ut i Örebro stad och köper lunch. Panerad rödspätta med remuladsås, pasta med svampsås, sallad eller suschi! Lunchrestaurangerna har allt, det är bara för mig att välja och vraka.  
Snart helg!och jag rullar vidare mot Loka brunn. Där löven färgar skogen varm, eldig och röd. Där vattnet är kallt, stilla och vackert så det gör ont. Stillheten innfinner sig. Trattisarr (trattkantareller) växer i mängder och berikar skogspromenaden i Loka skogen. Tidig lördag morgon och det är dags att öppna spa avdelningen. Restaurangen har dukat upp med frukost till hotellgästerna som äter med god aptit. Mätta och belåtna kommer dom så för att aktivera sig på något av våra yoga eller pilates pass. Eller så slappnar dom av i ett av våra spa rum, då dom får njuta av våra ompysslande och värmande spa behandlingar.

Tillbaka, hemma i Karlskoga och det är kväll. Jag är trött, sliten och hungrig. Kvällsmålet smakar lika bra som frukosten, om inte bättre. Efter att ha duschat och sedan slumrat i soffan en stund kryper jag ner i sängen. Jag kommer att sova gott. Dagen - den tågluffande dag efter dag effekten gör mig lycklig. Ibland tuffar det på i en väldig fart och ger ifrån sig ett glädje tjut av ånga. En dos av "må bra" stunder som gör att man kan tuffa vidare i den älskade vardagen.

Lev Ditt liv fullt ut! 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida