Nails and Cupcakes

Välkommen till vackra naglar, spa, fikatips och snacket runt ikring...

Min bilder
Namn:
Plats: Karlskoga, Sweden

Jag är Fritidsledaren och Spaterapeuten som utbildade mig till Nagelteknolog. Arbetar på Lokabrunn Spa och att förlänga naglar i gele. Ska nu utveckla mina "skills" som Nagelteknolog och gå en kurs i akryl. Bor i Karlskoga där jag också gått nagelkurs hos självaste Marielle Fridlund, min vän och mentor inom detta. Läs om mig och mina vänner. Tyck till! eller kontakta mig för eventuella funderingar kring spa, naglar eller vad livet kan erbjuda/kram

tisdag 26 oktober 2010

Happy Halloween!

Skyltfönstret fylls med höstlöv, pumpor och tända ljus. Höst kläder, skor och allt annat som hör till ställs fram. Önskar mig mera pengar så att jag kan gå och shoppa. Typ, en helt ny garderob med höst och vinter kläder!!

Den här hösten har varit intensiv med jobb i Örebro, Karlstad och Karlskoga. Toppat med jobbet på Loka brunn. Men det är inte så att jag min kropp håller på att gå sönder av stress eller att jag är allvarligt sjuk när jag skriver detta. Nej! jag är utvilad, berikad och redo att alldeles strax gå iväg på nagel kurs i akryl hos Nails Made by Marielle.

Jag tror att min variationen med städer, arbetsplats och arbetsmoment gör att jag ständigt fylls med ny energi. Jag hinner inte tröttna även om jag blir TRÖTT av att resa, jobba intensivt och sedan komma hem sent på kvällen. För då, när jag kliver innan för dörren. Släpper jag väskor, matkassar och posten typ där jag står!!
Jag gör lite mat, käkar och blir liggandes i soffan framför TV där jag slumrar till en stund. Jag kan inte säga annat än att jag trivs.

Men saknar dock det som kallas för ett socialt liv, en slags fritid, min fritid. Då jag får dansa och skratta med min kompisar och min familj. Dagar som dessa vet jag kommer komma. Jag bara vet det! För jag vill det!

Kanske därför jag orkar hålla på i den andan som jag gör. Ett litet tips till Dig som känner dig lite trött i höstmörkret och hatar att kylan biter tag och drar bort ditt täcke i sängen alldeles för tidigt på morgonen. 

Vill bara också berätta om en annan sak som ger mig massor med ny energi; RENSA, RÖJ, STÄDA!

Var på på tjejkväll i Kristinehamn och fick lyssna på en Feng Shui konsult. Visst är det skönt med ett välorganiserat och städat hem tänkte jag men trodde aldrig att det skulle på allvar ge mig mer energi. Jag testade att bara röja lite grann i sovrummet och sov plötligt mycket bättre. Jag fortsatte lite till och röjde och städade i resten av lägenheten och har konstigt nog ännu mera ork att göra saker. Detta är något som fungerat i 6000 år i Kina och om det det fnkar här, hemma hos MIG...ja, alltså jag sover bättre, har mera ork om dagarna och ett städat hem. Jag vet inte vad Du tycker men jag tänker då inte ställa tillbaka grejerna och skräphögarna i alla fall.

//Kramkram

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida