Nails and Cupcakes

Välkommen till vackra naglar, spa, fikatips och snacket runt ikring...

Min bilder
Namn:
Plats: Karlskoga, Sweden

Jag är Fritidsledaren och Spaterapeuten som utbildade mig till Nagelteknolog. Arbetar på Lokabrunn Spa och att förlänga naglar i gele. Ska nu utveckla mina "skills" som Nagelteknolog och gå en kurs i akryl. Bor i Karlskoga där jag också gått nagelkurs hos självaste Marielle Fridlund, min vän och mentor inom detta. Läs om mig och mina vänner. Tyck till! eller kontakta mig för eventuella funderingar kring spa, naglar eller vad livet kan erbjuda/kram

torsdag 28 oktober 2010

Träden saknar löv...snart SNÖ!!

Löven på träden faller, som tur faller inte hela trädet. Trädet står kvar, ser gammalt och läskigt ut i mörkret. Jag längtar efter snön som kan landa på trädets grenar och lysa upp trädet igen. Göra det hela lite mjukare, piggare och vackrare igen...

Torsdag, en städ dag! kanske gammalmodigt av mig men det funkar, det blir av, det blir rent och jag har inte tid när helgen kommer. Igår var det onsdag och fortsatt nagelkurs inne hos Nails Made by Marielle. Jag gör framsteg och har sååå många ideer kring olika nagelkreationer som jag vill förverkliga. Marielle (techer) hjälper och stöttar mig.

Det krävs stor koncentration och när dagen är slut är jag också det! som tur var hann jag med en liten promenad tidigare under dagen och fick chans att suga in lite nytt syre.

PROSIT!! HOST!! HOST!! HOST!! folk är febriga och har värkande kroppar. Förkylningstiderna går åt hårt på oss, men än så länge har jag klarat mig. Jag ska f***n inte bli sjuk. Kan inte, har inte råd, det går bara inte, och om jag blir det ...ja, nej jag ska väl inte jobba då och smitta vidare den här "nej-för-fan-jag-kan-inte-vara-sjuk-nu-sjukan"

Vill skicka en krya på er hälsning till alla er som drabbats! tänker även på er som är friska och ska klä ut er för att festa järnet under Halloween i helgen! Själv ska jag jobba, men kommer att vara med på ett jul-pyssel-mys i Kristinehamn nästa helg då det är Alla Helgona. Vi öppnar förhoppningsvis vinflaskor och sätter igång med julbak och julpyssel i alla dess former. Bara snön som fattas, men snart så...!



//Kramkram

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida