Nails and Cupcakes

Välkommen till vackra naglar, spa, fikatips och snacket runt ikring...

Min bilder
Namn:
Plats: Karlskoga, Sweden

Jag är Fritidsledaren och Spaterapeuten som utbildade mig till Nagelteknolog. Arbetar på Lokabrunn Spa och att förlänga naglar i gele. Ska nu utveckla mina "skills" som Nagelteknolog och gå en kurs i akryl. Bor i Karlskoga där jag också gått nagelkurs hos självaste Marielle Fridlund, min vän och mentor inom detta. Läs om mig och mina vänner. Tyck till! eller kontakta mig för eventuella funderingar kring spa, naglar eller vad livet kan erbjuda/kram

torsdag 4 november 2010

Singel, livet å härligheter!

Mm, jo! men vad händer...på salongen Hår och Nagebandet i Örebro klipper, slingar och färgar tjejerna flitigt allas hår. Här får frisören Michaela själv lite ompyssling av kollegan Celie. Michaela gick från rött till brun röd. Mustigt och höstigt blev det, passande nog det är ju höst, tjejerna kan!! och numera kan jag hantera bokningen
  • Klp står för klippning
  • Sling = slinger
  • Färg = ...  
Ja, okej färg står för färg! så svårt är det kanske inte att hantera bokningen :))

 I min lilla hörna, vid mitt lilla bord, under min lilla lampa arbetar jag flitigt på med naglar. Fransk manikyr i gele, vit färg och förlängning från tidig morgon till sen kväll. Har faktiskt gjort en spamanikyr och några Soak Off lackningar. Alltså permanent lackning, en tunnare gele som fungerar som ett permanent nagellack . It's nice, cute and dangerusly-beautiful!! All women shuld have it on there nailsss...hihi :))
 Sexigt rött...
 Piffigt med pärlor...
 Jo, så fick jag förfrågan i år igen och fick följa med och ställa ut Loka Brunn på Bröllopsmässan i Karlstad. Den annordnades på Elite Stadshotell och arrangör var min egen favorit och förebild Linda Klemner Modin.  
Floristerna från Inter Flora hade bundit ihop dom vackraste brudbuketterna jag någonsin sett. Klänningar kom och gick och JA! jag blir rörd och tårfylld i ögat bara av att se dessa vackra klänningar svepa fram genom lokalerna. Singel som jag är drömmer jag självklart om att få gifta mig någon gång i livet.

Det var aktion av bröllopsklänningar och mycket, mycket annat som hör Fest och bröllop till. Jag stod och sminkade och min kollega från Loka Brunn Linda stod som Lokas egen bröllopsarrangör. (Linda ropade för övrigt in en av bröllopsklänningarna till sig själv och fick ta med hem. Hon blev enormt lycklig och likaså jag om inte lyckligare. Tår i ögat av lycka, igen!)

Tillbaka i Örebro och vi drar till med en VIP-kväll mitt i veckan. Vi handlade mat och dukade upp. Bjöd på cider och vin och pratade styling av hår, naglar och makeup.

Tyvärr kom inte så många som vi hoppats på men... vi hänger inte läpp för det utan ger oss på ett Adventsmys på salongen då vi säljer ut fin fina julklappar.

 Ljus i vårt hus på salongen...
Julklappar lades i shamponeringen, såå spännande...

 När jag så fick en kväll över gick jag och köpte mig två lådor. En till SMYCKEN och en till MEDICIN. Jag ränsar och städar här hemma och små saker som piller, örhängen, plåster och halsband är i en enda röra. Nu blir det "ordning och reda" och med det ja, ni kan ju resten - "pengar på fredag".

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida